Menet közbeni takarítást vezetett be a MÁV az intercity vonatokon

Jelentős előrelépést tett a vasúti közlekedés minőségének javítása érdekében a MÁV-csoport: április 1-jétől bevezette a menet közbeni takarítást az összes intercity vonaton. A bejelentést Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója tette.
A vezérigazgató a közösségi oldalán közölte, hogy a vasúti közlekedéssel kapcsolatos leggyakoribb utaspanaszok között a vonatkésések mellett a tisztaság hiánya szerepelt. Hangsúlyozta, hogy a közösségi közlekedés vonzóbbá tétele kiemelt cél volt, amely a 2025-ös miniszteri vállalások között is szerepelt. Ennek jegyében a MÁV-csoport tízpontos intézkedéscsomagjának egyik kulcseleme az intercity vonatok tisztaságának biztosítása lett az indulástól a megérkezésig.
Minden intercity vonaton indulástól érkezésig takarító személyzet dolgozni. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a személyzet folyamatosan ellenőrzi a mosdók tisztaságát, szükség esetén elvégzi azok takarítását, tisztán tartja a kocsik közlekedőit és folyosóit, valamint összeszedi a keletkezett szemetet.
Hegyi Zsolt elismerte, hogy bár az elképzelés egyszerűnek tűnt, a megvalósítás számos részletre kiterjedő előkészítést igényelt. Az elmúlt hónapokban próbatakarításokat végeztek, hogy a gyakorlatban is teszteljék a rendszer működését és feltárják az esetleges kihívásokat. Az elmúlt héten pedig már 131 vonaton zajlott takarítás, ami a finomhangolást és a felmerülő problémák időbeni kezelését szolgálta.
"A közösségi közlekedésben az utas a legfontosabb" – fogalmazott a vezérigazgató, hozzátéve, hogy a MÁV-csoport hitt abban, hogy a tiszta, kultúrált és higiénikus környezet a vonaton is minden utasnak jár.
Magyarországon naponta mintegy 350 intercity vonat közlekedik. A MÁV-csoport vállalkozása szerint április 1-jétől valamennyi ilyen járaton biztosította a menet közbeni takarítást.
Az intézkedés várhatóan jelentősen javítja az intercity vonatokon utazók komfortérzetét és hozzájárul a közösségi közlekedés népszerűségének növeléséhez.