Nem közlekedtet klímás kocsikat a MÁV Veszprém és Budapest között a nyáron

Ez annak fényében érdekes, hogy InterCity kocsik is társulnak a gyorsvonati mellé ezen a szakaszon.
A "MÁV 10 vállalás" a magyar vasúti közlekedés és a MÁV-csoport szolgáltatásainak jelentős, gyors javítását célzó, tízpontos intézkedési csomag, amelyet 2025 elején jelentett be Lázár János építési és közlekedési miniszter. A program célja, hogy az utasok által leggyakrabban kifogásolt problémákra – például késések, klímahiány, tisztaság – kézzelfogható, rövid távon is érzékelhető megoldásokat adjon.
Ennek 9. pontja a klímagarancia a nyári főszezonban, egy hivatalosan közzé tett térkép alapján ez azonban nem vonakozik a Veszprémet is érintő 20-as vonalra.
A Vonatösszeállítás szerint a Göcsej IC eddig is klímás kocsi nélkül közlekedett Zalaegerszeg és a főváros között, a Szombathelyet Budapesttel összekötö Bakony IC azonban tartalmazott klímás lehetőséget néhány hónappal ezelőtt. Az aktuális menetrend azonban például a június 19-ig szombathelyi vonatot is már klímás kocsi nélkül járatta. (Akinek van információja, hogy ez mióta van így, írja meg számunkra, hogy pontosítani tudjuk a cikket.)
A MÁV menetrendi keresője külön piktogrammal jelöli a klímás járatokat, Veszprém és Budapest között tehát ilyet ne keressünk a legmelegebb hónapokban.
A MÁV megnövelt kapacitással közlekedik nyáron a Balatonra, ehhez azonban más térségekből kell kocsikat ideirányítania. Elképzelhető, hogy ennek lett áldozata a Bakony IC klímás kocsija.
Frissítve
A 24.hu kérdésére válaszolva a MÁV azt közölte, ezen a vonalon úgynevezett légjavítós IC kocsik vannak forgalomban, „a fedélzet minden esetben hűtött, hűsített.” Ennek hatásfoka azonban 30-32 fok felett "nem minden esetben kielégítő".