Késik a vasúti felújítás Veszprém és Ajka között
2024 decembere óta nincs személyszállítás ezen a szakaszon.
Október elején megnéztük, hogy haladnak a munkálatok azon a 150 méteres szakaszon, aminek technikai problémája miatt nem közlekedhetnek vonatok Veszprém és Ajka között. Az látszott, hogy dolgoztak korábban a helyszínen, de jelenleg nem zajlik kivitelezés a helyszínen. Kerestük a MÁV-ot, mi okozza a leállást, de akkor nem kaptunk választ.
Most politikai nyomásra ismét előtérbe került a pályaszakasz állapota, így ismét elküldtük kérdésünket a MÁV felé. Az alábbi választ kaptuk:
"A kérdéses vonal a GYSEV üzemeltetésében van. A pálya helyreállításhoz ugyanakkor külső, vállalkozói kapacitások bevonása is szükséges, amihez közbeszerzési eljárást kell lefolytatni. Ezt a MÁV-csoport bonyolítja le. Az eljárás folyamatban van. A nyertes vállalkozónak a szerződéskötést követően közel 4 hónapja lesz a pálya forgalomba helyezésére, amely így 2026 első felében várható."
Vasutas körökben már beszéltek róla, hogy idén még nem készül el a pályatest Városlőd közelében. Most ez megerősítést nyert.
2024 decemberében Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója azt mondta, hogy az Ajka és Veszprém közötti vasúti szakasz állapota vártnál gyorsabban romlik, elsősorban azért, mert a nedvesség nem tud távozni az alépítményből, ami miatt a pálya megroggyan és eldeformálódik. Emiatt a szakaszt 2024 decemberében lezárták a forgalom elől, mivel a pálya állapota már nem tette lehetővé a biztonságos közlekedést.
Hegyi Zsolt akkori közleménye szerint a felújítás tervezése és előkészítése már megtörtént, rendelkezésre állnak a szakmai tervek és a pénzügyi források is. A közbeszerzési eljárások részben már lefolytak, a munkálatok várhatóan a 2025 nyarára befejeződnek.