Skip to main content

Ezért nem járnak még a vonatok Veszprém és Ajka között (GALÉRIA)

| 8200.hu | Nagyító alatt - Helyi hírek

Megnéztük, hogy halad a felújítás a 20-as számú vasúti vonalon Szentgál és Városlőd között. Ennél nagyob mozgásra számítottunk. 

Az elmúlt években egyre több problémát okozott a vasúti pálya állapota a Városlőd és Szentgál közötti szakaszon, mely a Székesfehérvár–Szombathely vonal egyik fontos része, egy nemzetkozi korridor. A gondok fő oka a felszín alatti vizek, illetve a nem megfelelő csapadékvíz-elvezetés volt, ami jelentősen alámosta a pályatestet, és így veszélyeztette a biztonságos vasúti közlekedést.

A helyzet 2024 végén vált kritikusra, amikor a MÁV az ideiglenes sebességkorlátozás bevezetése mellett december 11-től szüneteltette a vasúti forgalmat Veszprém és Ajka között, azóta pótlóbuszok biztosítják a kapcsolatot. 

A MÁV által indított felújítási munkálatok során megkezdődött a speciális mélyszivárgó vízelvezető rendszer kiépítése, amely a felszín alatt összegyűjtött rétegvizeket biztonságosan vezeti majd el, hogy megakadályozza a további alámosódást - erről számolt be a cég májusban.

A helyszínen jól látszanak azok az aknák, melyek alatt a tervek szerint mélyszivárgókat építettek ki. Továbbá a korábbi jelentések szerint 7 méter mélységig visszabontották a sínkorona alatti talajt is. A mélyben kavicsoszlopokból kialakított ejtőkutakat építettek be, ahonnan az összegyűjtött talajvíz a kútsorokat alul összekötő dréncsövekbe, majd gyűjtőaknákba kerül, onnan pedig szivattyúk segítségével juttatják tovább a befogadó vasúti árokba.

Néhány nappal ezelőtt a helyszínen járt egy közlekedési vlogger is, akinek videója alatt számos hozzászólás született. Volt, aki megdöbbenésének adott hangot, más szerin azért nem fejezik be ezt a szakaszt, mert nincs rá kapacitás. Másnak az tűnt fel, hogy a sínkorona közelében a régi vasbeton oszlopok állnak és most már nem így dolgoznak a szakemberek, ezért nagy valószínűséggel nem bontották vissza a töltést 7 méter mélyen.

Egy biztos, október elején semmi nyoma nem volt annak, hogy itt a közelmúltban munkagépek jártak volna. Elképzelhető, hogy a talaj tömörödésére várnak a szakemberek, de biztos van ennek ennél tudományosabb módszere is, mint türelmesen kivárni, amíg a természet dolgozik. Természetesen a kérdéseinket elküldtük a MÁV sajtóosztályának is, de egyelőre nem kaptunk választ. 

Fontos megjegyezni, hogy a problémás szakaszt mindössze hat évvel korábban, 2018-ban újították fel teljesen, de az alépítmény problémái újra megjelentek. A jelenlegi információk alapján december 13-ig marad a pótlóbuszozás Veszprém és Ajka között.